منهول پلي اتيلن منهول پلي اتيلن .

منهول پلي اتيلن

منهول پلي اتيلن

منهول پلي اتيلن:

منهول (آدم رو) فاضلاب خطوط لوله فاضلاب را به يكديگر متصل كرده و نقش مهمي در هدايت سيالات در مسير دارد و نمي‌توان آدم رو را از سيستم انتقال فاضلاب حذف نمود. با پيشرفت‌هاي چشمگيري كه در جهت توليد مواد صورت گرفته است منهول‌هاي فاضلابي در نحوه ساخت و نصب پيشرفت ‌هايي قابل توجه نموده‌اند كه نميتوان از آنها چشم پوشيد.

مهمترين تغيير در منهول‌هاي فاضلابي ساخت آنها از مواد پليمري مخصوصا پلي اتيلن بوده است كه به دليل آب بندي كامل شبكه و عدم نفوذ فاضلاب و آب‌ هاي زير زميني و بالعكس در انواع پروژه‌هاي فاضلابي با اطمينان قابل استفاده است

منهول فاضلاب پلي اتيلني با رنج وسيعي از كاربردها در سيستم فاضلاب شهري و فاضلاب صنعتي و هم با كاربرد‌هاي مختلف در صنايع نفت، گاز، پتروشيمي و نيروگاه‌ها و خطوط انتقال شهري داراي مشخصات عمومي ذيل مي‌باشد.

منهول براي بازرسي و تعميير لوله ها استفاده مي شود. منهول پلي اتيلن از انواع منهول ها مي باشد كه بسيار پركاربرد و محبوب مي باشد. منهول پلي اتيلن امروزه جايگزين مناسبي براي منهول هاي بتني و اجري مي باشد زيرا منهول پلي اتيلن در مقابل منهول اجري و بتني از مقاومت بالايي برخوردار مي باشد، وزن سبك و اجراي سريع، نصب اسان و جابه جايي اسان و... همچنين منهول پلي اتيلن نسبت به منهول اجري و بتني از قيمت مناسب تري برخوردار مي باشد. در منهول پلي ‌اتيلن معمولا از رنگ هاي روشن استفاده مي شود كه اغلب به رنگ زرد مي باشد.

دستورالعمل نصب منهول پلي اتيلن درون خاك:

در حالت كلي آيين نامه مكانيكي از منهول ها، مصالح متفاوتي براي بستر سازي و ديواره هاي منهول و اطراف لوله هاي ورودي و خروجي پيشنهاد شده است. در كناره هاي منهول ميتوانيد از شن استفاده كنيد كه باعث ثبات منهول در درون خاك بعد از دفن گردد. ( شايان ذكر است كه اين لايه شني نبايد از 25 سانتي متر كمتر باشد و حتما از مخلوط دانه شني استفاده گرد)

براي اينكه منهول را در درون زمين نصب كرد بايستي در كف منهول از بتن ( بتن مگر ) يا از سنگهايي كه بصورت متراكم ريخته شده اند (لاشه چيني) نيز استفاده گردد.

همچنين شايان ذكر ميباشد جهت جلوگيري از خورندگي فاضلاب و نياز به آب بندي و ساير مزيت ها استفاده از منهول پلي اتيلن بسيار مقرون به صرفه و اصولي و بادوام ميباشد.

با توجه به اينكه سطح فاضلاب و يا احيانا آبهاي زيرزميني در بيشترين حالت خود تا بالاي سطح لوله هاي ورودي و خروجي خواهد بود براي مدفون كردن منهول پلي اتيلن تكجداره بايد از بتن با عيار 200 ( mas concrete) استفاده نمود و تا سطح بالاي منهول پلي اتيلن بتن ريزي كرد.

منهول پلي اتيلن يا آدم روي پلي اتيلن پل ارتباط و دسترسي  است بين تجهيزات زير زميني (مثل شبكه هاي فاضلاب ، كابلهاي مخابراتي و سيستم‌هاي فاضلاب و…) و سطح زمين جهت تعمير و نگهداري شبكه هاي آب و فاضلاب و مخابرات و غيره آدم رو پلي اتيلن بايد به اندازه كافي بزرگ باشد تا نفر بازرس به راحتي داخل منهول وارد شود. مهمترين كاربرد منهول ها در صنعت فاضلاب امكان بازرسي خطوط، جمع آوري فاضلاب از خطوط مختلف و مسيردهي به فاضلاب خروجي از ساختمان ها و نهايتا هدايت فاضلاب به سمت اگوي شهري و نيز تعمير و نگهداري خطوط فاضلاب مي باشد. پر استفاده ترين نوع منهول، منهول هاي پلي اتيلني هستند.

مراحل سفارش منهول پلي اتيلن به چه صورت است؟

بدليل اينكه قطعات پلي اتيلني از پيش ساخته شده اند وقتي مشتريان منهول مورد نظر خود را سفارش مي دهند همكاران ما درنابزيست با توجه به مونتاژ كردن اين قطعات نزديكترين ارتفاع را به مشتري پيشنهاد ميدهند. مثلا وقتي مشتري منهول قطر 1000 ارتفاع 2.55 سانتيمتري مي خواهد ممكن است پس از مونتاژ كردن قطعات فوقاني مياني و تحتاني 2.60 ارتفاع يا 2.54 حاصل شود . نحوه ساخت و توليد منهول پلي اتيلن به دو صورت دستي و قالب مي ‌باشد. توليد دستي اين منهول ‌ها با استفاده از لوله ‎هاي اسپيرال كاروگيت است كه هر ارتفاعي كه مشتريان بخواهند امكان ساخت دارد. اتصالات و انشعابات مورد نياز هم در محل توليد روي منهول تعبيه مي شود. توليد منهول پلي اتيلن با استفاده از قالب، به صورت بيشتري انجام مي‌شود و از كيفيت بالاتري نيز برخوردار است بعبارتي اين نوع منهول بصورت پيش ساخته بيشتر استفاده مي شود. براي پروژه هاي دولتي بيشتر كاربرد دارد ولي دقيقا ممكن اسن همان اندازه ي ارتفاع نباشد.

مواد اوليه منهول هاي پلي اتيلن

مواد اوليه مورد استفاده در ساخت منهول هاي از مواد پلي اتيلن با گريد ۳۸۴۰ مخصوص از محصولات پتروشيمي مارون و يا HDPE با گريد ۸۰ و يا ۱۰۰ مي باشند و نيازي به افزودن موادUV مي باشد. مواد پلي اتيلن ۳۸۴۰ توليدي پالايشگاه تبريز داراي مواد افزودني آنتي مقاوم ديگر مانند كربن بلك را ندارد و در مقابل نور مستقيم آفتاب مقاومت لازم و مندرج در استاندارد را دارند.

شاخص MFR يا همان شاخص جريان مذاب برار با ۴ و چگالي اين نوع پلي اتيلن برار با ۰٫۹۳۸ است.

مواد پلي اتيلن ۳۸۴۰ قابل بازيافت بوده و زنجيره پليمري آن بسيار فشرده است و اين فشردگي سبب افزايش چگالي مواد پلي اتيلن مي شود و در نتيجه مقاومت مكانيكي آن افزايش و فشردگي زنجيره هاي پليمري سبب مقاومت بالاي آن در برابر مواد شيميايي و تنش ها و استرس هاي محيطي مي شود. مواد ۳۸۴۰ پلي اتيلن به صورت بدون رنگ و شفاف مي باشد كه در توليد و مرحله ميكسر پيگمنتهاي معدني به آن اضافه مي شود.

ابعاد و قطر منهول پلي اتيلن:

منهول پلي اتيلن  قطر ۱۰۰۰ ميليمتر

منهول پلي اتيلن  قطر ۱۲۰۰ ميليمتر

منهول پلي اتيلن  قطر ۱۵۰۰ ميليمتر

منهول پلي اتيلن  قطر ۲۰۰۰ ميليمتر

دريچه منهول پلي اتيلن

دريچه منهول پلي اتيلن براي استفاده بر روي منهول هايي كه سيستم فاضلاب ، كابل كشي و سيستم هاي آبرساني و ... قرار ميگيرند ، از مزاياي دريچه منهول پلي اتيلن ميتوان به انتقال آب باران و سطوح معابر به سيستم هاي موجود فاضلاب انتقال داده ميشود.ابعاد اين دريچه منهول پلي اتيلني با توجه به نوع نياز مكان و نوع درخواست مشتري قابل توليد هستند.

فوايد منهول:

بكار گيري منهول هاي سايز كوچك در مصرف فاضلاب خانگي

جمع آوري آب هاي سطحي

قابليت يكي سازي فاضلاب چند واحد آپارتماني در يك مسير خروجي

امكان بررسي دوره اي آن توسط دريچه بازديد و درب منهول

سهولت در عمليات نصب

كاهش هزينه ها به علت استفاده از اتصالات كمتر

تقسيم‌بندي منهول‌ را بايد با توجه به محل كاربرد:

منهول‌هاي با قطر كم در خطوط فرعي شبكه استفاده مي شود به دلايل زير:

قطر لوله‌ها كم است

دبي جريان كم است

تعداد لوله‌هاي وارده ممكن است زياد باشد

منهول‌هاي با قطرهاي بالا در خطوط اصلي شبكه استفاده مي شود به دلايل زير:

در خطوط اصلي و خطوط انتقال

قطر لوله‌ها زياد است

دبي جريان بالا است

تعداد لوله ‌هاي وارده محدود يا يكي است.

بلك واتر

اين بخش گزيده اي از بلك واتر (زباله) است.

آب سياه در يك زمينه بهداشتي به معني فاضلاب توالت است كه احتمالاً حاوي عوامل بيماري زا است كه ممكن است از مسير مدفوع - دهاني پخش شوند . آب سياه مي تواند حاوي مدفوع ، ادرار ، آب و دستمال توالت هاي سيفون توالت باشد. بلك واتر از آب خاكستري متمايز مي شود كه از سينك، حمام، ماشين لباسشويي و ساير لوازم آشپزخانه به غير از توالت مي آيد. آب خاكستري ناشي از شستن غذا، لباس، ظروف و همچنين از دوش گرفتن يا حمام كردن است.

آب سياه و آب خاكستري در "ساختمان هاي زيست محيطي" مانند ساختمان هاي خودمختار از هم جدا مي شوند . وسايل نقليه تفريحي اغلب داراي مخازن جداگانه براي نگهداري آب خاكستري از دوش و سينك و آب سياه از توالت هستند.

آب خاكستري

آب خاكستري به فاضلاب خانگي توليد شده در خانه‌ ها يا ساختمان ‌هاي اداري از نهرهاي بدون آلودگي مدفوعي اشاره دارد، يعني همه جريان ‌ها به جز فاضلاب توالت ‌ها. منابع آب خاكستري شامل سينك ، دوش ، حمام ، ماشين لباسشويي يا ماشين ظرفشويي است. از آنجايي كه آب خاكستري حاوي عوامل بيماري زا كمتري نسبت به فاضلاب خانگي است، به طور كلي مديريت آن ايمن تر و تصفيه و استفاده مجدد در محل براي شستشوي توالت ، آبياري چشم انداز يا محصولات كشاورزي آسان تر است.و ساير مصارف غير شرب آب خاكستري ممكن است همچنان مقداري پاتوژن ناشي از شستن لباس هاي كثيف يا تميز كردن ناحيه مقعد در حمام يا حمام داشته باشد.

استفاده مجدد از آب خاكستري در سيستم‌هاي آب شهري مزاياي قابل‌توجهي را براي زيرسيستم تامين آب ، از طريق كاهش تقاضا براي آب تميز شيرين ، و زير سيستم‌هاي فاضلاب با كاهش ميزان فاضلاب مورد نياز براي انتقال و تصفيه، فراهم مي‌كند. آب خاكستري تصفيه شده كاربردهاي زيادي دارد، مانند شستشوي توالت يا آبياري.

 


برچسب: فروش منهول پلي اتيلن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۲:۱۰ توسط:منهول پلي اتيلن موضوع: نظرات (0)